L’aprenentatge cooperatiu dins les aules del CIDE (III)

apcooperatiu26:2_6

Lectura compartida, foli giratori i… la maleta! Aquesta setmana volem compartir amb vosaltres les feines d’aprenentatge cooperatiu que han duit a terme les classes de Primària de 4t B, 5è B i 6è B.

apcooperatiu26:2_7

Per començar, a la classe de 4t B han aplicat l’estructura cooperativa de ‘lectura compartida’ per a treballar la comprensió d’un text. En aquesta activitat, un alumne del grup cooperatiu llegeix un paràgraf en veu alta a la resta del grup. Després, el següent alumne ha d’explicar el que ha entès i els altres matisen i complementen el que ha dit. Així van rotant fins que acaben de fer la lectura. Si hi ha alguna paraula que no entenen, després de consultar el diccionari, ho diuen a la mestra.

apcooperatiu26:2_8   I a l’aula de 5è B han desenvolupat una de les activitats més divertides. Es tracta de ‘la maleta’. Degut al fet que enguany s’han barrejat les aules dels alumnes que fan 5è, la millor manera de fer que els alumnes es coneguin encara més entre ells és fent aquesta activitat, que a més a més, els agrada moltíssim. Cada alumne (inclòs el mestre) ha de dur els tres objectes que per a ells siguin els més importants i que representin part de la seva vida. Llavors comparteixen les seves vivències i emocions amb la resta de la classe. Que divertit, no?

I per acabar, els estudiants de 6è B han fet de poetes! En concret, amb l’estructura del ‘foli giratori’, han escrit poemes amb el tema d’un animal o un objecte. Al principi els ha costat un poc per trobar les paraules adequades perquè rimassin. Però al final, el resultat ha estat molt interessant! La finalitat d’aquest treball cooperatiu era treballar la llengua catalana i la llengua castellana.

apcooperatiu26:2_5   apcooperatiu26:2_4

Compartir: