Inici / Actualitat / Mestres d’infantil i del departament d’orientació celebren unes jornades d’educació emocional

Mestres d’infantil i del departament d’orientació celebren unes jornades d’educació emocional

1

Aprendre a conviure amb les emocions, connectar la ment amb el cos, canviar el rol i reviure les situacions que els mestres viuen amb els nins per així entendre’ls millor. Aquesta va ser, en essència, l’experiència que varen viure 24 mestres d’infantil i orientació del CIDE en unes jornades d’educació emocional celebrades a un agroturisme de Sant Joan entre el 13 i el 15 de novembre.

Dos dies de sessions teòriques i pràctiques que varen incloure molts d’exercicis de relaxació, respiració, dinàmiques de grup, una activitat de creativitat amb pintura, un viatge imaginari en un tren d’emocions, un sopar en silenci i una sessió de música interpretada per mestres de l’escola de música.

L’activitat estava organitzada per la metgessa del CIDE, Lourdes Julbe, i la mestra de suport Margalida Díez. Julbe ja té molta experiència en aquest tipus de pràctiques, i ha participat en cursos i seminaris de sofrologia i de mindfulness. Segons ens ha explicat, l’educació emocional és bàsica en la formació dels mestres en països d’Europa i els Estats Units, on aquest aspecte es treballa cada dia. ‘És una feina de saber què em passa a mi, viure amb un mateix sensacions i emocions per després poder ajudar els nins a gestionar les seves pròpies emocions’, ens comentava na Lourdes.

I segons ens han contat les mestres, l’experiència els ha servit molt a nivell personal i per pensar en les emocions dels alumnes, els companys i per empatitzar i cohesionar el grup de mestres. Algunes d’elles ens han dit que estan desitjant ampliar l’experiència, i les organitzadores ja estudien com estendre la iniciativa a mestres de primària i secundària. Enhorabona!

4

2

3

5

No et perdis...

Quatre alumnes de 2n de Batxillerat participen a les Olimpíades de Biologia

  Quatre alumnes de 2n de batxillerat han participat en les Olimpíades de Biologia que …