La metodologia d’Infantil del CIDE es basa en els projectes i les històries d’aula (en què es pretén que el nin sigui el protagonista i part activa del seu procés d’aprenentatge). D’aquesta manera, ens permet despertar el seu interès i motivar-los per conèixer coses noves donant un sentit a tot allò que aprenen.
Partim dels interessos i de les necessitats dels nostres alumnes. Per això, a partir d’un tema concret, escollit pels nins -com, per exemple, la classe que volem ser (girafes, taurons, metges, rellotges…)-, o bé sortit dels seus interessos -com pot ser preparar un berenar per als pares, jugar un partit de futbol…- aconseguim que els nins demanin, tenguin curiositat, investiguin, descobreixin, facin preguntes, dialoguin, interactuïn entre ells…
A més, aprofitam els recursos i les oportunitats que ens ofereix el nostre entorn, la vida quotidiana, les festes i les sortides escolars per aconseguir que l’aprenentatge de les lletres i els números no es faci d’una manera sistemàtica i fora de context per ells.
Els jocs simbòlics també formen part important de l’aprenentatge dels infants amb diferents racons als quals poden simular situacions reals.
Des dels tres anys introduim l’aprenentatge cooperatiu dins les activitats d’aula perquè els nins aprenguin a ajudar-se, a posar-se d’acord i a respectar els altres.