Inici / General / Projectes i històries d’aula d’Infantil

Projectes i històries d’aula d’Infantil

20151125_111500

La metodologia d’Infantil del CIDE es basa en els projectes i les històries d’aula (en què es pretén que el nin sigui el protagonista i part activa del seu procés d’aprenentatge).  D’aquesta manera, ens permet despertar el seu interès i motivar-los per conèixer coses noves donant un sentit a tot allò que aprenen.

20150312_114941Partim dels interessos i de les necessitats dels nostres alumnes. Per això, a partir d’un tema concret, escollit pels nins -com, per exemple, la classe que volem ser (girafes, taurons, metges, rellotges…)-, o bé sortit dels seus interessos -com pot ser preparar un berenar per als pares, jugar un partit de futbol…- aconseguim que els nins demanin, tenguin curiositat, investiguin, descobreixin, facin preguntes, dialoguin, interactuïn entre ells

A més, aprofitam els recursos i les oportunitats que ens ofereix el nostre entorn, la vida quotidiana, les festes i les sortides escolars per aconseguir que l’aprenentatge de les lletres i els números no es faci d’una manera sistemàtica i fora de context per ells.IMG-20160120-WA0004

Els jocs simbòlics també formen part important de l’aprenentatge dels infants amb diferents racons als quals poden simular situacions reals.IMG_8553

A les aules de 3 anys hem introduït el treball per ambients, on s’han creat diferents espais d’aprenentatge on el contingut de cada un d’ells està relacionat en cercar la motivació i l’experimentació dels infants, fomentar l’autonomia, l’actitud investigadora i afavorir el respecte maduratiu de cada un d’ells, ja que ells mateixos poden escollir lliurament l’ambient que volen assistir.

Els ambients que podem trobar són: La casa, Tocar i descobrir, Llum i foscor, Petits mons, Construccions i Art.

 

IMG_8535

IMG_8564

No et perdis...

L’alumne Alberto Ferro guanya el Segon premi de la XIV Olimpíada de Dibuix Artístic

N’Alberto Ferro Estarellas, alumne de 2n de Batxillerat Artístic, ha obtingut el Segon premi de …