Tècnic en administració i finances
Actuacions cofinançades
La creació de nova oferta formativa en modalitat presencial o dual, així com també la nova oferta a distància i modular, està finançada pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i per la Unió Europea-NextGenerationEU, en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Vols descobrir la nova formació professional que et permet aprendre mentre treballes? Coneix la modalitat d’FP intensiva que oferim al CIDE amb el Grau Superior d’Administració i Finances.
La modalitat INTENSIVA et permet combinar la formació reglada i el treball remunerat. D’aquesta forma s’augmenten les possibilitats d’inserció laboral. L’estructura de la formació és la següent: l’alumnat compagina la seva formació al centre educatiu amb la formació a una empresa amb un contracte laboral.
Si t’agrada la gestió de personal, donar assessorament a clients o usuaris, les tasques administratives i les operacions econòmiques-financeres, aquest són els teus estudis. Inscriu-te al Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració i Finances!
Amb el títol de Tècnic Superior en Administració i Finances sabras organitzar i executar operacions de gestió i administració en els processos comercials, laborals, comptables, fiscals i financers d’una empresa pública o privada, aplicant la normativa vigent i els protocols de gestió de qualitat, gestionant la informació, assegurant la satisfacció del client i actuant segons les normes de prevenció de riscos laborals i protecció mediambiental.
Competències professionals
Quan finalitzis el cicle formatiu, seras capaç de:
- Tramitar documents i comunicacions internes i externes d’informació empresarial.
- Organitzar i supervisar la gestió administrativa del personal de l’empresa.
- Gestionar els processos de tramitació administrativa empresarial en relació a les àrees comercials, financeres, contables i fiscals.
- Realitzar la gestió contable i fiscal de l’empresa.
- Supervisar la gestió de tresoreria, la captació de recursos financers i l’estudi de viabilitat de projectes d’inversió.
- Aplicar els processos administratius establerts en la selecció, contractació, formació i desenvolupament de Recursos Humans.
- Realitzar la gestió administrativa dels processos comercials (proveïdors, assessorament, atenció al client, administracions públiques, etc).
- Atenció al client (àmbit administratiu i comercial).
- Organitzar, coordinar i supervisar equips de feina.
- Supervisar i gestionar de la prevenció de riscos laborals i ambientals dins l’empresa.
- Supervisar i aplicar la gestió de qualitat i d’accessibilitat.
- Gestió bàsica per crear una petita empresa.
Requisits d’accés
Es pot accedir a aquest grau superior mitjançant diferents vies. Teniu un accés directe on es requereix una de les següents titulacions:
- Títol de Batxillerat o Batxillerat Unificat Polivalent (BUP).
- Títol de tècnic (cicles formatius de grau mitjà) o de tècnic superior, tècnic especialista o equivalent (cicle formatiu de grau superior o equivalent).
- Titulació universitària o equivalent.
Per a la resta (que no puguin accedir-hi directament), cal superar la prova d’accés a cicles formatius de grau superior i tenir complits 19 anys o més l’any de fer la prova o superar la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.
Sortides professionals
- Administratiu d’oficina.
- Administratiu comercial.
- Administratiu financer.
- Administratiu comptable.
- Administratiu de logística.
- Administratiu de banca i assegurances.
- Administratiu de recursos humans.
- Administratiu de l’Administració pública.
- Administratiu d’assessories jurídiques, contables laborals, fiscals o gestories.
- Tècnic en gestió de cobraments.
- Responsable d’atenció al client.
- Auxiliar d’auditoria
- Gestor administratiu.
Accés a altres estudis
El títol de Tècnic superior permet l’accés a:
- Cursar qualsevol altre cicle formatiu de grau superior en les condicions d’accés que s’estableixin.
- Estudis universitaris de grau en les condicions d’admissió que s’estableixen i amb el reconeixement del nombre de crèdits ECTS que es determinin.
- Cursos d’especialització professional.
Erasmus+
L’alumnat d’FP bàsica i de Cicles Formatius del CIDE té l’oportunitat de participar en el programa Erasmus+ per fer estades formatives a un país de l’Unió Europea. L’objectiu és estudiar a diferents països, de tal forma que els alumnes facin el 50% de les pràctiques a les Illes i l’altre 50% a empreses de fora. Si vols conèixer els requisits per aconseguir una beca Erasmus+ pots trobar aquí tota la informació.
Curs | Mòdul | Codi | Hores anuals |
1r | Gestió de la documentació jurídica i empresarial. | 0647 | 95 |
Recursos humans i responsabilitat social corporativa. | 0648 | 95 | |
Ofimàtica i gestió de la informació. | 0649 | 160 | |
Procés integral de l’activitat comercial. | 0650 | 140 | |
Comunicació i atenció al client.
Anglès. Formació i orientació laboral. Mòdul impartit en anglès. |
0651
0179 0658 |
160
130 90 90 |
|
2n | Gestió de Recursos humans. | 0652 | 100 |
Gestió financera. | 0653 | 120 | |
Contabilitat i fiscalitat. | 0654 | 120 | |
Gestió logística i comercial. | 0655 | 80 | |
Simulació empresarial. | 0656 | 140 | |
Mòdul impartit en anglès. | 40 | ||
Formació en centres de treball. | 0660 | 400 | |
Projecte d’administració i finances. (40h) | 0657 |