PER QUÈ EL PROGRAMA CA-AC?
- Com a cooperativa que som volem fer una passa més i ensenyar al nostre alumnat a treballar en equip, a cooperar.
- Volem transmetre els principis cooperatius: ajuda mútua i participació equitativa.
- Per preparar els nins i nines perquè siguin persones tolerants, respectuoses, que sàpiguen escoltar les idees i opinions dels altres i donar les seves, implicats, i que acceptin l’ajuda dels altres i vulguin ajudar.
- L’aprenentatge esdevé més significatiu i aprenen els uns dels altres.
Què és l’Aprenentatge Cooperatiu?
És l’ús didàctic d’equips reduïts d’infants per a aprofitar al màxim la inteacció entre ells amb la finalitat de maximitzar l’aprenentatge de continguts i aprendre a treballar en equip de manera cooperativa.
Les habilitats socials pròpies del treball en equip, cada vegada més imprescindibles en una societat en què la interdependència entre els seus membres s’accentua cada vegada més, fa que sigui necessari el seu aprenentatge durant l’escolarització.
Els mètodes d’ensenyament cooperatius afavoreixen l’acceptació i el respecte de les diferències entre els alumnes.
Àmbits d’intervenció de l’aprenentatge cooperatiu:
Àmbit A:
Inclou totes les actuacions relacionades amb la cohesió de grup i en la creació d’un clima d’aula favorable a l’aprenentatge.
Àmbit B:
Inclou estructures de treball cooperatiu per tal que aprenguin millor els continguts escolars i s’ajudin els uns als altres.
Àmbit C:
Inclou les actuacións encaminades a ensenyar els alumnes d’una forma explícita i sistemàtica a treballar en equip.
Infantil
- Descobrim on anirem d’excursió i feim treball cooperatiu (5è EI)
- Muntam parelles de treball cooperatiu (4t EI)
- Aprenem a compartir, ajudar-nos i a escoltar fent treball cooperatiu (4t EI)
- Jugam amb les ombres i descobrim números nous (4t EI)
- Practicam la figura humana per parelles cooperatives (4t EI)
- Massatges amb plomes (4t EI)
- Educació emocional (4t EI)
- Treball cooperatiu amb 3 anys (4t EI)
- Aprenem els números 1,2,3 (4t EI)
- Dinàmiques de cohesió grupal (4t, 5è i 6è d’EI)
- Aprenen a respectar-se i posar-se d’acord amb tècniques cooperatives (5è EI)
- Feim una cartellera de cinema cooperativament (5è EI)
- Feim els cartells de la Rua de Carnaval (5è EI)
- Els pares aprenen a treballar de forma cooperativa (5è EI)
- Feim construccions amb la tècnica del foli giratori (6è EI)
- Feim personatges de forma cooperativa (6è EI)
- Treballam les matemàtiques de forma cooperativa (6è EI)
Primària:
- Cream el final del nostre conte (1r EP)
- El trencaclosques de Carnaval (1r EP)
- Compartim poemes durant el Dia de la Pau (1r i 6è EP)
- Treballam les formes geomètriques (1r EP)
- Periodistes per un dia (2n EP)
- Aprenem substantius (2n EP)
- Aprenem a fer restes portant-ne (2n EP)
- Els alumnes de 1r i 2n gaudeixen dels jocs cooperatius d’aigua
- Experts de L’univers (3r EP)
- Treballam els adjectius qualificatius (3r EP)
- Practicam les figures rítmiques (3r EP)
- Treball Cooperatiu a les classes d’anglès (4t EP)
- Joc de paraules (4t EP)
- Els animals en perill d’extinció (4t EP)
- Jocs de paraules (5è EP)
- Preparen exposicions de ciències de forma cooperativa (5è EP)
- Lectura compartida de forma cooperativa (5è EP)
- Treballam la salut i l’estil de vida en grups cooperatius (5è)
- Treball cooperatiu i visita al poblat talaiòtic de Son Fornés (5è EP)
- Aprenen a fer un cens de població (5è EP)
- Coneixem les plantes i la població d’Espanya fent treball cooperatiu (5è EP)
- Feim oracions i aprenem adjectius en anglès (5è EP)
- Treballam els ecosistemes (5è EP)
- Aprenem a descriure persones en anglès de forma cooperativa (5è i 6è EP)
- Treball Cooperatiu amb ASPANOB (6è EP)
- Treball Cooperatiu amb SOS Animal (6è EP)
- Mercadet solidari a favor de “SOS Animal” (6è EP)
- Activitat de treball cooperatiu durant una excursió de senderisme (6è EP)
- Ens convertim en “experts” dels aparells del nostre cos (6è EP)
- Educació emocional: què és la felicitat? (6è EP)
- Experimentam amb la matèria (6è EP)
Cicles formatius: