Avui farem un repàs a algunes feines d’aprenentatge cooperatiu d’educació Infantil… amb la col·laboració de Primària. Descobrirem d’on surten el sol i la lluna, treballarem la identificació de triangles i cercarem on s’amaga el número 6!
Ja des de ben petits, al CIDE ens preocupam que els nins i nines facin les seves primeres passes en el treball cooperatiu. Com per exemple dins aquesta classe, on després de tot un trimestre treballant l’ajuda mútua a través de la convivència i les rutines, fan una passa més i s’han de posar d’acord. D’aquesta manera comencen a fer activitats plegats. En concret, cada parella cooperativa havia de dibuixar un nin o una nina. Només tenien un full i un retolador d’un color diferent cadascun. Com a primera experiència ha estat molt enriquidora. I aquí teniu els resultats!
A 6è B, els nins de 5 anys volien saber on s’amagava el sol quan la lluna sortia. Després de diverses interpretacions (i no posar-se d’acord), varen arribar a la conclusió que necessitaven l’ajuda dels nins i nines més grans perquè els ho explicassin. Així, cada equip cooperatiu de la classe de 5è d’Educació Primària va explicar a cada equip de la classe de 6è B d’Educació Infantil on se n’anava el sol quan sortia la lluna. I segons sembla, ho han entès beníssim! Els nins grans ho han explicat molt bé! I en acabar, han berenat tots plegats!
I a 4t B d’Infantil, els alumnes de 3 anys han treballat la identificació del triangle aprofitant els valors cooperatius d’ajuda mútua i posar-se d’acord. D’aquesta manera, els alumnes havien de tenir present el seu company i entendre que el resultat és fruit de la feina feta entre els dos.
Mentrestant, a 5è B d’Infantil han fet treball cooperatiu amb l’estructura feim-ho junts, que és una fusió entre llapis enmig i foli giratori. Els nins tenien una feineta per a tots: havien de cercar els números 6. Cadascú tenia un color. I entre uns i altres, els han localitzat! Què bé que ho feim amb l’ajuda dels amics!!!!
I per acabar, a 6èC els nins i nines dels Minions han fet “atrapasueños” a classe. Per fer això varen escriure un cartell per penjar a la porta demanant als pares que els venguessin a ajudar. A part d’això, cada equip havia de pensar i decidir què volia escriure seguint la tècnica de foli giratori.