Durant les primeres setmanes del curs els alumnes de 3 anys d’Educació Infantil han duit a terme l’adaptació al seu grup-classe. Per ajudar als infants en aquest moment d’adaptació tan especial, els mestres han realitzat activitats de cohesió de grup perquè es coneguin un poc més entre ells.
Seguint la frase de Francesco Tonucci ‘’els aprenentatges més importants de la vida es fan jugant’’, els mestres han demanat als alumnes que s’asseguin a l’estora de classe en semicicle i que es passin una pilota. Cada vegada que els nins passaven la pilota havien de dir el seu nom, després el nom del company a qui li havien passat la pilota. Així fins que s’ha complicat un poc més i en tenir la pilota també havien de dir el menjar que més els agrada.
Aquesta és una manera divertida pels alumnes d’aprendre els noms dels companys al mateix temps que es diverteixen. També és un exercici que ajuda a fer que els infants se socialitzin amb els seus iguals i la mestra, se sentin més segurs i confiats a l’aula.
A 6è d’educació infantil també han fet activitats d’aprenentatge cooperatiu per tal de cohesionar el grup. Han fet una dinàmica anomenada “Món de colors” amb la qual s’han format els nous equips de treball cooperatiu per aquest curs.
Aquesta dinàmica consisteix en què cada equip, format per 4 alumnes, du un gomet d’un color en el front. Sense xerrar entre ells ni saber quin color els ha tocat a cadascun d’ells, s’han hagut d’ajuntar per colors. Una activitat molt emocionant amb la que s’han divertit de valent.
A 5è B d’Educació Infantil també han jugat al “món de colors” i han fet grups ben divertits. Finalment han quedat els tiranosaures, els cans, els moixos, les papellones, els dinosaures i les sargantanes.
Tot això és possible perquè aprenem amb els altres i dels altres.