Després de l'etapa educativa obligatòria, l'alumnat té al seu abast una sèrie de camins per tal de continuar formant-se i accedir a altres estudis, Aquest és el cas del batxillerat, etapa de dos cursos que obre la porta dels estudis universitaris i de tots els nivells de la Formació Professional.
Al CIDE oferim totes les modalitats de batxillerat, això és, la de ciències, la de lletres (tant la humanística com la social) i la d’art (arts, música i arts escèniques o bé arts plàstiques, imatge i disseny).
Des de les primeres etapes fins que l'alumnat finalitza els seus estudis, el professorat del CIDE té cura de la metodologia d'aprenentatge, i també de l'educació emocional i el suport des de l'orientació. L'etapa del batxillerat és intensa i per aquest motiu, la relació amb el professorat cerca que l'alumnat desenvolupi una sèrie d’habilitats i intel·ligències per al seu futur.
Entre els principals objectius, es troben:
- Exercir la ciutadania de manera democràtica, adquirir una consciència cívica responsable —inspirada molt especialment en els dret humans—, amb un esperit crític constructiu i fomentar la creació conjunta d’una societat lliure d’injustícies.
- Resoldre de manera pacífica conflictes personals, familiars i socials, defensant la igualtat efectiva entre els conciutadans, participar en l’erradicació de la violència de gènere i de la discriminació contra les persones amb una discapacitat de qualsevol tipus.
- Dominar, pel que fa al seus vessants orals i escrits, les llengües catalana i castellana, gaudint d'hàbits com la lectura i l'estudi, per tal de refermar el seu aprenentatge i anar desenvolupant-se des d’un punt de vista personal.
- Mostrar fluïdesa i correcció en l’ús, almanco, d’una llengua estrangera.
- Emprar responsablement i també amb solvència les tecnologies digitals i les distintes plataformes de comunicació; naturalment, respectant en tot moment la identitat i la privacitat dels altres.
- Comprendre l’existència de la visió polièdrica del món contemporani, així com els seus principals antecedents històrics.
- Respectar des del coneixement la cultura de les Illes Balears i, en conseqüència, valorar els drets i les característiques pròpies de la llengua catalana en tots els àmbits.
- Entendre els trets bàsics de diferents mètodes científics; analitzar, de més a més, la contribució de les ciències i la tecnologia a l’evolució i els canvis històrics i socials.
- Mostrar una actitud sensible i respectuosa vers el medi ambient.
- Utilitzar l’esperit emprenedor de manera flexible, creativa i crítica amb confiança en un mateix.
- Comptar amb la sensibilitat artística, la literatura i uns criteris estètics fonamentats com a font d’enriquiment personal i col·lectiu.
- Conèixer els beneficis de l’activitat física.
Assignatures obligatòries
1r curs - Obligatòries comunes
- Educació Física
- Filosofia
- Llengua anglesa
- Llengua catalana i literatura (I)
- Llengua castellana i literatura (I)
- Treball Recerca Batxillerat (I)
- Atenció educativa o Religió I
1r curs - Obligatòries per modalitat
Ciències
- Física i Química
- Matemàtiques I
- Biologia, geologia i ciències ambientals o dibuix tècnic I --> Se n'ha de triar una
Lletres
- Llatí (I) o Mat Aplic Ciències socials (I) --> Se n'ha de triar una
- Història Món contemporani
- Literatura universal
Arts
Via d'Arts Plàstiques, Imatge i Disseny
- Dibuix artístic I
- Cultura audiovisual
- Volum
Via de Música i Arts Escèniques
- Anàlisi Musical I
- Volum
- Cultura audiovisual
General
- Matemàtiques generals
- Dues matèries de les altres opcions
2n curs - Obligatòries comunes
- Història d'Espanya
- Història de la Filosofia
- Llengua anglesa II
- Llengua catalana i literatura II
- Llengua castellana i literatura II
- Treball Recerca Batxillerat II
- Atenció educativa o Religió II.
2n curs - Obligatòries per modalitat
Ciències
- Matemàtiques II o MAt Aplic Ciències socials II (triar-ne una)
- Física o Biologia (triar-ne una)
- Dibuix Tècnic II o Química (triar-ne una)
Lletres
- Llatí II o Mat Aplic Ciències socials (II) --> Se n'ha de triar una
- Geografia
- Història de l'Art o Empresa i models de negoci (triar-ne una)
Arts
Via d'Arts Plàstiques, Imatge i Disseny
- Dibuix artístic II
- Disseny
- Tècniques d'expressió graficoplàstiques
Via de Música i Arts Escèniques
- Anàlisi Musical II
- Literatura dramàtica
- Disseny
General
- Ciències generals
- Dues de les altres modalitats
Assignatures optatives
1r curs - Optatives per modalitat
- Tecnologia i enginyeria I
- Programació i tractament de dades I
- Tècniques experimentals
- Economia
- Arts escèniques I
- Llengua estrangera 2 (Alemany)
Lletres
- Economia
- Arts escèniques I
- Llengua estrangera 2 (Alemany)
Arts
- Arts escèniques I --> Si es fa la via d'Arts escèniques és obligatori fer l'assignatura.
- Llengua estrangera 2 (Alemany)
General
- Qualsevol de les anteriors
2n curs - Optatives per modalitat
Ciències
- Tecnologia i enginyeria II
- Programació i tractament de dades II
- Ampliació de matemàtiques
- Llengua estrangera 2 (Alemany II)
- Psicologia
Lletres
- Arts escèniques II
- Llengua estrangera 2 (Alemany II)
- Ampliació de matemàtiques
- Psicologia
Arts
- Arts escèniques II --> Si es fa la via d'Arts escèniques, és obligatori fer l'assignatura.
- Llengua estrangera 2 (Alemany)
- Psicologia
General
- Qualsevol de les anteriors
A continuació compartim una sèrie de recursos que poden resultar d'utilitat per a l'alumnat dels batxillerats, de cara a preparar les seves proves d'accés a la universitat, en el cas que sigui el seu objectiu.