L’alumnat d’Educació Infantil ha gaudit de la bunyolada que s’ha fet al CIDE, però molts han fet molta feina abans de menjar-se aquest dolç tradicional d’aquestes dates.
Alguns alumnes de 4t van baixar a la cuina per veure com es feien els bunyols i van quedar ben sorpresos al veure una olla tan gran plena d’oli i bunyols. Fer-los té el seu truc, així que les bunyoleres els hi van explicar com es fa el forat i quant de temps s’han de fregir.
Després la majoria de classes de 4t van aprofitar per manipular la pasta dels bunyols i intentar fer-ne els seus. No és gens fàcil, però més d’un se’n va sortir.
A 5è n’hi va haver que van optar per dibuixar els bunyols amb pintura. Com serien sobre pla?Amb els colors blanc, negre i groc i amb un parell de pinzells i taps, van crear unes obres d’art dignes del millor artista. A 6è E també van optar per representar els bunyols però d’una forma molt original: amb pintura amb sucre!!!
L’alumnat major ja es van plantejar un problema més difícil: si a cada nin li donam dos bunyols, quants bunyols tindrà cada equip cooperatiu en total? Els infants es van haver d’enfrontar en aquesta situació de càlcul sense saber que estaven sumant bunyols. A la fi i després de molta feina, molts debats i molts dibuixos, van trobar la solució.
Els nins i nines pinten bunyols:
L’alumnat fa feina en una situació de càlcul: