Durant els darrers anys, el professorat del centre s’està formant i començant a aplicar a les aules de l’ESO les situacions d'aprenentatge i l’aprenentatge cooperatiu, un mètode pedagògic innovador mitjançant el qual l'alumnat participa en el seu propi aprenentatge i es fomenta el treball en equip i la participació equitativa de tot l’alumnat.
A més a més, tots els departaments elaboren el seu material propi, sense requerir llibres de text tradicionals, amb el suport de les noves tecnologies (TIC), que cada dia tenen una presència major a les aules. Des del curs 2019-2020, tenim en marxa el projecte chromebooks, mitjançant el qual, cada alumne de 1r d'ESO té un chromebook propi on consultar tot el material didàctic de classe i fer feina, amb el recolzament de la plataforma educativa de Google, Classroom.
A més d'una preparació acadèmica, al CIDE volem anar més enllà i intentam transmetre valors i actituds que permeti al nostre alumnat desenvolupar-se com a persones. L'educació en valors és una part molt important del nostre model educatiu, i per aquest motiu el professorat també s’està formant en Acompanyament a l’Adolescència.
Seguint aquest objectiu es dediquen 2 hores setmanals a atendre les necessitats de l'alumnat (tutories i hores d’atenció educativa) a 1r i 3r d'ESO per incidir en assumptes com les tècniques d'estudi, els programes de prevenció (primers auxilis) i l'educació en valors. Tan important o més és tenir joves amb els coneixements didàctics corresponents com persones democràtiques, amb valors, criteri propi i maduresa intel·lectual que sàpiguen desenvolupar-se en l'ambient que els envolta.
Entre d’altres, actualment es du el projecte de Coeducació amb l’objectiu de reconèixer les potencialitats i individualitats de tot l’alumnat, independentment del seu sexe potenciant així la igualtat real d’oportunitats i ajudant a prevenir la violència masclista i LGTBIfòbica, reduint així conductes de risc i facilitant la detecció prematura de relacions abusives.
D'altra banda, a Secundària els i les joves també realitzen de forma periòdica sessions d'educació emocional. En el seu cas, s'enfoquen prioritàriament a donar eines a l'alumnat per gestionar la pressió acadèmica mitjançant tècniques de relaxació i consciència corporal entre d'altres i a la correcta gestió de les emocions. A Secundària es treballen dinàmiques de cohesió de grup, els sentiments, els tipus de comunicació, etc. i tot allò relacionat amb l’adolescència i les seves necessitats, per aquest motiu es fan al llarg del curs i a tots els nivells, molts de tallers facilitats per organismes externs com Policia Nacional i Local, Fundació RANA, UIB, Ajuntament de Palma, Naum, Govern Balear…
Al CIDE donam la possibilitat a l’alumnat de passar exàmens oficials, mitjançant l'EOIES, per tal d’acabar la formació en el centre amb un títol oficial d’anglès i/o alemany.
D’altra banda, també duim a terme un Projecte d’internacionalització, l'ERASMUS+, que actualment consta de dues accions o projectes a 3r de l’ESO:
- Una estada de llarga durada a un país estranger (1 trimestre)
- Una estada curta a un país estranger (1 setmana)