IB3TV ens mostra la feina del CIDE i l’ONCE amb els alumnes amb discapacitat visual

 

CIDE i ONCE_IB3Els informatius d’IB3TV han fet un reportatge sobre la feina diària que fa el CIDE i l’ONCE amb els alumnes amb discapacitat visual. Per veure-ho han entrat a una aula de 1r d’ESO.

Els alumnes amb discapacitat visual disposen d’una taula especial, un ordinador, una lupa i una pantalla. D’aquesta forma aconsegueixen seguir les classes cada dia. Na Margalida Pericàs, tutora de 1r d’ESO, assegura que aquests alumnes intenten seguir el ritme com qualsevol nin normal i que l’única dependència que tenen és de la tecnologia.

Una tecnologia que aprenen gràcies a la col·laboració dels equips de l’ONCE. Un expert en tiflotecnologia els aconsella sobre el tipus d’eines que necessiten en funció del grau de la seva discapacitat visual. Després les instal·len i formen tant a l’alumnat com al professorat.

CIDE i ONCE_IB3_1CIDE i ONCE_IB3_2

A més, setmanalment aquests alumnes reben l’ajuda d’una mestra de l’ONCE, que sempre que poden, realitzen les seves intervencions dins l’aula perquè la inclusió sigui la millor.

En aquests casos, la tecnologia és una bona ajuda però no arribaria enlloc sense l’ajuda dels tutors i dels mestres de suport que acompanyen als nins en el seu llarg procés d’ensenyança-aprenentatge. Ells poden veure la seva evolució cognitiva, afectiva i social. Com afirma n’Aina Benítez, PT del CIDE, hi ha moments importants al llarg de la seva educació al centre, com el moment en què es construeix una taula especial per poder col·locar totes les eines tecnològiques que necessiten, o quan, amb l’ajuda de la lupa, poden reconèixer les expressions dels seus mestres.

Dins el CIDE es fa molta feina, però es tracta d’una feina que no acaba dins l’aula, sinó que continua a casa, ja que l’aprenentatge els hi costa el doble que a la resta de companys. Això suposa un doble esforç pels alumnes amb discapacitat visual i implica un gran repte tant per a les famílies com pels mestres.

 

Compartir: