Oferta d’activitats extraescolars de migdia i horabaixa

A continuació recollim un resum de les circulars que es varen enviar a través de GESTIB, amb una descripció de les activitats extraescolars oferides per al curs 2024-2025.

Vos recordam que la matriculació es du a terme a través de tiquets.cide.es.

Actualització de dia 2 de setembre: S’ha solucionat la incidència quant a la seguretat de la web tiquets.cide.es. Lamentam els inconvenients durant el dia d’ahir diumenge. Quant al GESTIB, som conscients que aquesta eina de la Conselleria està donant errors, i demanam paciència fins que l’arreglin. Per aquest motiu hem compartit aquesta notícia, ja que potser hi ha famílies que no hi poden accedir a les circulars que vàrem remetre el juliol.

Extraescolars de migdia

Activitats lúdiques

Partim d’una organització per estacions, en cada una de les quals hi haurà una proposta de joc diferent que permetrà als infants desenvolupar les seves habilitats motrius bàsiques. A cada estació hi haurà interacció amb els companys i amb els materials aprenent, així, a compartir i cooperar.

Dansa

En aquesta activitat, els infants aprendran diferents balls moderns de forma dinàmica. Es treballarà el ritme, la conciencia corporal i el moviment potenciant la cohesió de grup.

Dibuix i pintura

Activitat pensada per crear un moment i un espai de creativitat on els alumnes puguin gaudir d’expressar-se a través de la pintura i el dibuix. Aprendran a utilitzar diferents materials i tècniques que els permetrà crear les seves pròpies obres expressant i comunicant sentiments i emocions a través de l’art, desenvolupant cognitives, afectives, motrius i socials.

English Drama

Es tracta d’una iniciació de la llengua anglesa d’una forma lúdica i significativa. Mitjançant la representació teatral de petites obres on tots els participants tenen un paper, aprendran vocabulari, expressions, hauran d’aprendre a vocalitzar i a projectar la veu, expressar-se en públic i treballar en equip amb un objectiu comú: passar-ho bé i representar una obra teatral en llengua estrangera.

Escacs

L’escacs és un joc de lògica i estratègia que aconsegueix entretenir tots els públics. Amb aquest joc, els nins i les nines a més d’estimular la capacitat d’anàlisi, agilitzen el seu sistema cognitiu i poden anticipar els moviments de l’adversari. Es juga per parelles, cosa que els ajuda a aprendre la importància d’acceptar i respectar les regles del joc i, sobretot, respectar el company. Aquest joc fomenta la concentració, ja que la dinàmica implicar estar atent als moviments que fa el contrincant i anticipar-s’hi.

Escola de Ciutadania

Sessions d’una hora on es tracten assumptes relacionats amb els governs, l’Administració i les competències per resoldre assumptes públics, des d’una visió simpàtica, amb recursos com sèries de televisió, cançons i role play que generi debat i pensament crític.

Esports: (bàdminton, bàsquet, futbet i volei)

A través dels diferents esports fomentam valors tan importants com la cooperació, el respecte als altres, l’esforç, el treball conjunt cap a un objectiu, la pràctica d’hàbits de vida saludable… Les classes combinaran exercicis més tècnics per aprendre les característiques i regles de l’esport en concret, amb jocs que permetran posar en pràctica el que han après. S’adapta al nivell dels participants. La pràctica de qualsevol d’aquests esports contribueix a la millora de la condició física i de les habilitats motrius. Per tractar-se d’esports d’equip o parelles, el component social és molt important fent que, a més de gaudir de la pràctica de l’esport que els agrada, ho facin en companyia.

Gimnàstica artística

Activitat proposada amb l’objectiu que els alumnes aprenguin la base de l’acrobàcia que es necessita per a realitzar aquest esport. Es pretén millorar la coordinació i la flexibilitats a partir d’aquest esport.

Gimnàstica rítmica

Els participants podran gaudir de la pràctica d’aquesta disciplina que combina exercicis corporals amb acompanyament musical, creant coreografies. Aprendran a fer les figures bàsiques i a conèixer les característiques.

Informàtica

Els ordinadors estan presents i formen part del nostre dia a dia en tots els àmbits. Conèixer el seu funcionament, utilitzar-ho de manera eficient i fer un bon ús és essencial per tal que els alumnes es sentin més còmodes, agafin confiança i millorin la seva destresa de cara al futur. Tractaran des del funcionament bàsic del Sistema Operatiu a la introducció a la programació amb Scratch.

Manualitats

Mitjançant la manipulació de diferents materials i estris, realitzaran les seves pròpies creacions alhora que desenvoluparan la seva creativitat i milloraran les seves destreses manuals.

Matemàtiques creatives

Amb l’activitat els nins agafaran gust per les matemàtiques a través de l’estimulació del pensament divergent, estratègic i lògic, mitjançant jocs atractius i elaboracions de projectes per millorar, tant el càlcul mental, com les tècniques necessàries per la resolució de problemes. No seran classes de reforç, sinó tallers especials per adquirir les habilitats necessàries per guanyar agilitat amb els nombres, la planificació i el raonament. L’objectiu més important serà millorar la competència matemàtica als alumnes.

Multiesport

Multiesport és una activitat que dona la possibilitat d’iniciar-se en diversos esports amb la finalitat que l’alumne pugui conèixer totes les disciplines esportives i en un futur escollir la que més s’adeqüi a les seves possibilitats. Volem aconseguir l’adquisició d’un bagatge motriu, expressiu i creatiu molt beneficiós tant per a la vida diària de l’alumne com per a la pràctica esportiva.

Play and learn

Els més petits de primària podran iniciar-se d’una forma lúdica i creativa en la llengua anglesa a través de jocs i propostes que els convidaran a emprar la llengua anglesa dins d’un context.

Robòtica

Aprendre jugant és la millor manera d’aprendre. Amb aquesta activitat els nins i nines aprendran a programar i construir robots mentre juguen, desenvolupant l’interès per les noves tecnologies de manera dinàmica i creativa mentre treballen en equip.

Extraescolars d’horabaixa

Art i pintura

L’expressió plàstica és considerada una de les àrees fonamentals per al desenvolupament de la creativitat dels infants. Amb aquesta activitat aprendran a expressar-se i comunicar sentiments i emocions a través de l’art, desenvolupant capacitats cognitives, afectives, motrius i socials. Mitjançant la utilització de diferents materials, estris i tècniques aprendran a crear les seves pròpies obres ja sigui a través del dibuix, la pintura, el modelatge, el college…

Escola de Ciutadania (5è i 6è de primària)

Sessions d’una hora on es tracten assumptes relacionats amb els governs, l’Administració i les competències per resoldre assumptes públics, des d’una visió simpàtica, amb recursos com sèries de televisió, cançons i role play que generin debat i pensament crític.

Gimnàstica rítmica (5è i 6è d’infantil)

La gimnàstica rítmica és una modalitat esportiva que combina moviment de ballet, dansa i gimnàstica. Es recomana que a infantil, els nins i nines que vulguin practicar gimnàstica rítmica comencin les classes. Als més menuts, la gimnàstica rítmica els ajuda a estimular la coordinació, afavorir la flexibilitat i la força muscular, corregir males postures, augmentar la confiança en sí mateixos i generar-los un sentiment de seguretat, fomentar l’equilibri, exercitar la concentració, ensenyar la importància del treball en equip, la companyia i el respecte pels altres.

KRAV-MAGA

Aquest art marcial es basa en la necessitat de l’autoconfiança a través del control del cos amb tècniques reals de defensa personal. S’accentua la feina del control emocional, de l’estrès, l’ancietat i la frustració, així com la feina sobre el lideratge.

Robòtica (ROBÓTIX)

Aprendre jugant és la millor manera d’aprendre. Amb aquesta activitat els nens i nenes aprendran a programar i construir robots mentre juguen. Desenvoluparan l’interès per les noves tecnologies de manera dinàmica i creativa mentre treballen en equip.

    • Robótix Ed. Infantil: Aprenent i jugant a l’aula en diferents espais o racons amb recursos i activitats de LEGO EDUCATION, els participants realitzen, simultàniament, diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
    • Robótix Ed. Primària: Actuant com a científics i enginyers, els participants investiguen i comprenen el funcionament de les màquines i mecanismes del dia a dia com els engranatges, les palanques, les rodes i els eixos. A més a més, s’inicien en la robòtica i programació a través d’activitats guiades i la resolució de reptes de la vida real.
    • Robótix secundària: Els participants dissenyen, construeixen i programen el seu propi robot amb LEGO MINDSTRORMS, EV3 o SPIKE. Aprenen a controlar el moviment del robot amb els diferents motors i sensors. Tot això a través de la resolució de problemàtiques relacionades amb la vida real.

Compartir: