Cap del departament: Jaume Barceló
ESO
Curs | Assignatura | Professorat | |
1r ESO A, B, C, D |
Llengua catalana i literatura
|
Antònia Homar | |
1r ESO E i F | Paula Giménez | ||
2n ESO A i B |
Llengua catalana i literatura
|
Antònia Homar | |
2n ESO C i D | Maria del Mar Verd | ||
2n ESO E i F | Paula Giménez | ||
3r ESO A, B, C, D i E | Llengua catalana i literatura | Maria del Mar Verd | |
4t ESO A, B, C, D i E | Llengua catalana i literatura | Tomeu Amengual |
Els àmbits corresponents al PDC (Programa de diversificació curricular) i al PMAR (Programa de millora de l’aprenentatge i el rendiment de l’alumnat), es troben al següent enllaç.
BATX
Curs | Assignatura | Professorat |
1r Batxillerat A i D |
Llengua Catalana i Literatura
|
Patrícia Mir |
1r Batxillerat B | Tomeu Amengual | |
1r Batxillerat C | Jaume Barceló | |
1r Batxillerat | Treball de recerca | Patrícia Mir |
1r Batxillerat | Literatura Universal | Patrícia Mir |
2n Batxillerat A, B i C | Llengua Catalana i Literatura | Jaume Barceló |
LOMLOE: Trobareu les situacions d’aprenentatge als Classrooms de cada una de les assignatures.
PT – Professorat de pedagogia terapèutica (Departament d’Orientació): Lluïsa Llinàs.
Manifest per la llengua de les cooperatives d’ensenyament
Les cooperatives d’ensenyament de les Illes Balears manifesten en el seus trets d’identitat que la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, és la llengua vehicular d’ensenyament i d’aprenentatge dels seus centres educatius. Les escoles cooperatives assumeixen que la llengua catalana s’ha d’emprar habitualment a tots els contextos del centre, és a dir, com eina bàsica de relació entre tots els seus membres de la comunitat educativa, en la gestió i en les comunicacions externes. També s’han de crear situacions en què s’usi més enllà del recinte escolar amb la intenció de posar-la al mateix nivell que la resta de llengües d’àmbits europeus.
Argumentari ensenyament en català per a tothom
El nostre centre, Cooperativa d’ensenyament CIDE, fa ensenyament en català perquè és la llengua del territori, de Palma i de Mallorca.
L’escola no vol infants separats per raons de llengua; els vol mesclats i que tots participin de les mateixes experiències i convisquin culturalment junts i enriquits amb les aportacions de tots.
Per avançar pedagògicament i socialment l’escola disposa d’un projecte educatiu integrador, que afavoreix la cohesió, no discrimina ningú i ha estat aprovat pel consell escolar del centre. Les primeres experiències en dues línies molt prest es van haver d’arraconar perquè separaven l’alumnat en classes socials ben diferenciades.